måndag 1 augusti 2011

When you're going through hell - keep going.

Well, thanks for the advice. Jag ska testa snarast och se om det funkar i praktiken också, inte bara i teorin.

Okej, mitt liv är inte SÅ hemskt. Inte just nu. För att ha sommarlov så mår jag förvånansvärt bra. Förutom den tragiska händelsen som sänker mitt humör lite. Jag vet att man inte ska fästa sig så mycket vid föremål, särskilt inte ett papper med några ord på. Men saken är den att det inte bara var ord, utan det fanns också någonting bakom orden. Övertygelse, sanning och uppmuntran. Jag vet att jag kan få en ny sådan lista, men det blir ändå inte samma sak.

Nu när jag läste igenom så verkar det som att jag är besatt, eller något. Fast jag har hört att den första tanken nästan alltid är rätt, så jag skriver inte om. I alla fall så var det dagens mest dominerande problem. Förutom att det var miljarder grader varmt ute och jag fick jättestora svettlökar. Enda trösten var väl glassen (och självklart umgänget!) som Yasmin bjöd mig på eftersom gymmet var stängt fram till september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar