torsdag 21 juli 2011

I'm a chunky monkey from funky town.

Jag glömde skriva en av de allra klantigaste sakerna jag gjorde under hela tiden på Flahult.
Det var sista dagen. Deltagarna hade börjat åka hem och jag skulle städa Sissis och min stuga. Min sopkvast (en sådan där med metallskaft och plasthandtag) var lite böjd så jag tänkte jag kunde böja tillbaka den genom att trycka den emot verandaräcket. Min idé visade sig vara mindre bra, för skaftet gick av, jag tippade framåt och trampade (i mitt desperata försök att återfå balansen) sönder plastskyffeln som jag skulle ta upp smutsen med. Jag var lite förödmjukad och hoppades att inte alltför många såg mig, men efter en stund insåg jag att om jag hade sett mig själv så hade jag antagligen garvat halvt ihjäl mig. Det var ju ändå ganska komiskt.

Ville bara berätta det. Jag är ju som tidigare nämnt en väldigt klantig människa. Tur att jag har lärt mig leva med det mesta av det.

Igår tittade jag på sista delen av Harry Potter och Dödsrelikerna. Jag trodde att jag var förberedd på att en viss S skulle dö, men ack så fel jag hade. Jag grät som en bebis och det var tur att ingen såg mig. FY, vad sorgligt det var. Jag ska nog titta på den ikväll igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar