onsdag 29 juni 2011

I've got a basket full of lemons and they all taste the same.

Återigen har jag varit med om uppenbarelsen (i fruktansvärt bestämd form): jag lyfte på armarna i en gest av något slag, och som en smocka i ansiktet som den - svettlukten som verkligen luktade lök. Vidrigt. Dags att duscha?
För att spinna vidare på knäpplistan kan jag ju berätta vad jag gjorde igår. Jag klampade in i en vedtrave och skrapade upp smalbenet. Och så sent som ganska nyss klev jag ut i hästhagen i flip flops för att hämta de stackars krakarna som skulle bli flyttade för natten. Inte mitt smartaste drag. Men jag måste dock erkänna att det inte var mitt dummaste heller. Tyvärr. Sorgligt, men föga förvånande. För ganska precis ett år sedan gick jag ut i samma hage, till samma hästar och blev trampad på min redan kraftigt stukade fot.

Nu ska jag sova. Imorgon eftermiddag åker jag till Flahult och hoppas på att det inte blir lika hemskt som förra året. Men det blir det nog inte, blixten slår aldrig ner på samma ställe två gånger har jag hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar