fredag 15 april 2011

Ain't that strange.

Idag mellan de två lektionerna jag hade gick Yasmin och jag ut och tog frisk luft och tjatade lite som vanligt. Efter en stund kom Gert med en lappad byxa. Lappen var hjärtformad för att folk lättare ska komma ihåg hans namn, sa han. Kul påhitt. Han blev dessutom förvånad över att jag rökte, och han frågade om jag är 18. Ja, sa jag, och då sa han att jag ju är stor nog att fatta mina egna beslut i livet, då. Så under tiden jag var ute och tog mina egna beslut och samtidigt fick veta att Gert är ekologisk rökare så hann min lektion börja. Jag kom för sent. Någonting händer med mig. Jag tror jag börjar bli lite bad ass...

Ibland när jag ska gå in till mitt rum så går jag i ganska rask takt. Uppför trappan, sväng till vänster och in i mitt rum. Ibland glömmer jag också att dörren är stängd, vilket resulterar i några bulor och lite förödmjukelse, men sedan lättnad över att ingen mer än katten såg mig.

1 kommentar:

  1. Lovisa, du skriver riktigt jättebra! På allvar, J Ä T T E B R A !

    SvaraRadera