tisdag 5 april 2011

Harry Wheelchair.

Alldeles nyss skrev jag på facebook att jag sviker Harry Potter för LSS-lagen ikväll, och precis när jag skulle skicka iväg det så dök en lite fascinerande bild upp i huvudet på mig: Harry Potter, gravt utvecklingsstörd. Han satt i rullstol och dreglade och sjöng fruktansvärt falskt (ja, jag har lite fördomar om funktionshindrade, trots att jag mer eller mindre utbildas i att inte ha det). Men jag menar, hur kul är inte den bilden egentligen? Harry Potter i rullstol för när Voldemort försökte döda honom lyckades han inte, utan gjorde bara Harry funktionshindrad. I sin ilska hämnas Harry på hela världen genom att förvandla dem till paddor och sniglar... Dags att plugga riktiga invalida istället? Ja, kanske (fast Harry Potter är riktig, så det så).

1 kommentar: