torsdag 7 april 2011

I smell the smelly smell of something that smells smelly.

Elliot ligger och sover tvärs över mina anteckningar, men han får ligga där en stund till trots att han förhindrar mig i mitt studerande.



I min säng ligger en annan katt och slickar sig i skrevet, och en tredje sover med ett ben och huvudet utanför madrasskanten. Inte ens jag, sovställningarnas mästare, kan förstå hur det kan vara bekvämt att sova så. Varför sovställningarnas mästare? Jag kan ju radda upp några exempel...
- ihopkrupen på en stol på morbrors bröllop
- i soffan med en sovsäck runt halsen
- i en tvättkorg
- i en klädlåda som skjutsas in under sängen
- sittandes i sängen lutande mot hörnet där kuddarna ligger staplade
- med Pippi Långstrump-peruk
- med huvudet lutande på bänken framför i Marås kyrka, tre gånger under samma gudstjänst
- med huvudet ner i bänken på engelskan första gymnasieåret
- med huvudet vilat i händerna samtidigt som högstadievikarien i biologi visar en äckligt detaljerad film om matsmältning
- i en otroligt obekväm och klistrig solstol i Turkiet
- i överslafen över en otroligt högsnarkande människa som jag i halvsovande stund trodde var en hel motorsågsmassaker
So hell yeah, I know what I'm talkin' about, 'cause I'm professional!

Tidigare idag försökte jag komma på bra grejer med att komma hem från skolan. Det enda jag kom på var att man äntligen får ta av sig skorna (och inhalera den oerhört oljuvliga odören från fötterna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar