måndag 4 april 2011

My friend, Kavel.

Det är inte ofta jag ärligt kan säga att jag haft en bra dag. Men idag är en sådan dag då jag faktiskt menar det - jag har haft en bra dag. Måndagar brukar ändå vara helt okej för mig, men såhär bra är de sällan. Det kan bero på att jag träffade min fina vän Amanda på eftermiddagen. Det gör det förmodligen.

Nu när jag tänker efter så är Amanda är en av de otroligt få av mina jämnåriga vänner som jag faktiskt kan prata med om hur jag mår, utan att känna mig obekväm. Alltså prata-prata. Inte skriva-prata. Jag kan inte göra det med jämnåriga längre. Jag kunde det förut, men det måste gått över för nu känner jag mig bara konstig till mods när jag gör det. Det kanske är så att jag alltid haft lättare för att vända mig till vuxna, jag vet inte varför, men det känns lättare på något vis. Men Amanda är bra, för hon får mig alltid att skratta. Kanske är det också så att personen som man mobbade när man var liten, blir en viktig del i ens liv när man blir äldre. Åtminstone i det här fallet.

/Luvisa

1 kommentar:

  1. Ååå, Min älskade lilla ängel du är för underbar! Jag hade jätte trvligt! Och du får prata med mig hur mycket du vill om ALLT !

    SvaraRadera